چرا باید وبسایت داشته باشیم؟

امروزه همه مردم جهان با اینترنت روز خود را شب میکنند. در حال حاضر در کشور های جهان اول کمتر کسب و کاری را خواهید دید که تجارت آنلاین ( وبسایت ) ندارند. اما در ایران کمتر کسب و کاری را خواهید دید که وبسایت داشته باشد.امروز قصد داریم به بررسی این مورد بپردازیم که آیا سایت می تواند کسب و کار شما را بهبود دهد یا آیا شما نیاز به وبسایت دارید؟

چرا باید وبسایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم

    • شما مشتری ندارید .
    • شما کلی مشتری دارید!
    • شما پیج اینستاگرام دارید!
    • شما کانال تلگرام دارید
    • شما اعتبار در یک شغلی دارید
    • شما بازاری هستین

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از وبسایت کنیم اینگونه است که جدا از مباحث تخصصی وبسایت مثل یک فروشنده 24 ساعته برای شما میفروشد که همه روزه و در هر ساعت برای شما کار میکند. این فروشنده میتواند محصولات و پیام های شمارا به بقیه برساند، با مشتریان شما صحبت کند و به آنها  مشاوره دهد ( همانطور که ما داریم به شما مشاوره میدهیم ) ، به پرسش های روزمره ی مشتریان پاسخ میدهد و با مشتریان شما ارتباط برقرار کند.

این یک تعریف ساده از سایت بوده و کمترین کارهایی است که یک سایت می تواند برای شما انجام دهد. علاوه بر اینها خیلی کارهای دیگر از قبیل پخش فیلم ، پخش صدا ، مشاهده وبلاگ و محصولات شما و … را برای مشتری فراهم می سازد.

برای چی وبسایت؟

وقتی ما با یک نفر صحبت میکنیم که تو نیاز به یک کسب و کار اینترنتی داری ، اولین چیزی که توی ذهن آن طرف میاد این است که چرا؟

خب من که فروشگاه دارم خودم ، من که فروشمو دارم، من که با همین فروشگاهم فروشی ندارم  یعنی مشتری نیست که بخوام حالا بیام یه سایت هم بزنم .

یا اینکه، من اینستاگرام دارم اگه مشتری بخواد بیاد برای خرید از طریق پیج اینستاگرام میان . چرا من نیاز به یک وبسایت داشته باشم؟

به طور کلی افراد به سه دلیل نیاز به وبسایت دارن یعنی 3 تا دلیل اصلی میتونیم بگیم برای شما :

شما مشتری ندارید .

یعنی یک فروشگاه دارید اون فروشگاه فروش نداره. شما از صبح تا شب میشینید و خبری نیست.

مشتری نمیاد سر بزنه و محصولات رو ببینه ، خدمات رو ببینه ، به همین دلیل که شما اتفاقا نیاز به سایت داری.

چون با داشتن یک بیزینس اینترنتی میشه تعداد زیادی مشتری رو روزانه وارد سایت خودتون کنید حالا از طریق خو گوگل، از راه شبکات اجتماعی، از راه هر کانال بازاریابی که فکرش رو کنی میتونید مشتریه بخر رو سمت سایت خودت بیاری و از طریق سایتت فروش داشته باشی . این اصلی ترین دلیل برای داشتن یک سایته .

شما کلی مشتری دارید!

حالا میگین که نه من مشتری های خودمو رو دارم و اصلا وقت هیچی ندارم. مغازه هم مثلا توی تجریش، روزی مثلا  هزار نفر از مغازه  بازدید میکنن و محصولات رو میخرن یا میبینن و به من سفارش محصول میدن .

این فرد اتفاقا خیلی بیشتر از کسی که مشتری نداره نیاز به سایت دارد. چرا؟

چون سایت به عنوان یک سیستم CRM، یک سیستم حسابداری ، یک سیستم مدیریت سفارشات و مدیریت مشتریان بهش کمک میکنه این حجم زیاد از مشتری که توی طول روز داره رو مدیریت کنه و علاوه بر اون تعدادش رو هم چند ده برابر کنه .

شما پیج اینستاگرام دارید!

یه مدل دیگه فروشنده هست که نیاز به سایت داره و ما میخوایم بهش سایت معرفی کنیم، اون فرد میگه من پیج اینستاگرام دارم و دارم و مشتری هام رو مدیریت میکنم ، این فرد هم مثل اون شخصی که فذوش بالا داره به سایت خیلی نیاز داره.

چطوری؟

توی اینستاگرام شما با دایرکت ، کامنت، پست گذاشتن ، استوری روزانه ،هر نفر بیاد میپرسه نحوه ارسال چطوره و … درگیر هستین،

مشتری توی دایرکت بگه خب بعد بر میگرده و میگه این قیمتش همون قیمت دیروزه؟میگه آره.

میره و 24 ساعت بعد میاد چطور میتونم ازتون سفارش بدم؟

باید بشینه کلی توضیح بده .

خلاصه 24 ساعت بعد میاد شماره کارت میگیره ، 24 ساعت بعد میاد واریز رو انجام میده و اطلاعات ارسال محصول و آدرس پستی و اینها رو میفرسته

24 ساعت بعد میاد میگه که چی شد؟

محصول من رو فرستادید یا نه و دوباره باید بهش جواب بده.

یعنی هر مشتری یه پروسه خیلی طولانی رو برای مدیراین پیج اینستاگرام یا صاحب اون پیج رقم میزنه.

حالا سایت تمام این مراحلو ، ازقیمت تا مدیریت انبار تا ارسال محصول تا هر چیزی که فکر کنی تا پرداخت.

لینک اون محصول توی سایت رو میفرسته برای کاربر و میگه برو از طریق این سایت خریدت رو انجام بده بلافاصله مشتری میره خرید و انجام میده و تمام .

حجم فروش شما نه تنها افزایش پیدا میکنه بلکه خیلی راحت تر میتونید این حجم فروش رو مدیریت کنید.

به سه دلیل شما نیاز به سایت دارید:

1.مشتری ندارید و از راه گوگل میتونند با سایتتون مشتری دریافت کنید.

  1. مشتری زیادی دارید و از راه سایتتون میتونید مشتری ها رو مدیریت کنید.
  2. پیج اینستاگرام . با  فیلترشدن اینستاگرام و دردسر هایی که داره تحریک میشن که سایت رو دریافت کنن و از این راه خریدشونو انجام بدن.

 

راهنمای کامل تعرفه های طراحی سایت؛ هزینه طراحی سایت چقدر است؟

با توجه به اهمیت بالایی که فعالیت در فضای آنلاین برای کسب و کارها دارد، پرداختن قیمت نهایی طراحی یک سایت مهم خواهد بود. ممکن است شما نیز درباره پرداخت نهایی طراحی یک سایت سوالات مختلف داشته باشید؛ سوالاتی از قبیل:

  • چرا باید برای طراحی سایت هزینه پرداخت کنیم؟
  • چه عاملی در قیمت طراحی سایت موثر است؟
  • هزینه نگهداری از سایت چگونه حساب می‌شود؟

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت و  وبسایت را میشه یک هنر و ایده در دنیای دیجیتال دانست که به کسب و کارهای مختلف، فرصت حضور و به نمایش گذاشتن ایده‌ها و محصولات را ارائه میده. طراحی سایت در واقع فرایند تشکیل صفحات یک سایت است که می‌تواند با شیوه‌های مختلف صورت گیرد. طراحی یک سایت با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر در این زمینه،

با شماره 09216196442

اما اصلی ترین مطلب که به دنبال پاسخگویی به آن هستیم، هزینه‌های طراحی سایت است. علت این هزینه‌ها چیست و چگونه باید آن‌ها را محاسبه کرد؟

چرا برای طراحی وبسایت هزینه صرف کنیم؟

 

در مورد هزینه‌های تاسیس و طراحی سایت ممکن است قیمت‌های مختلفی را در بین متخصصان این کار ببینید.

طراحی یک وبسایت با کیفیت با توجه به فاکتورهایی که در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد انجام می‌شود. به عبارتی برای داشتن یک سایت با کیفیت باید به عوامل زیادی توجه کنید و برای برخورداری از مزیت‌ها، هزینه پرداخت کنید. اگر میخواهید یک سایت پربازدید و پر فروش داشته باشید، هزینه کردن طبیعی است.

با همه این تفاسیر مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین تعرفه طراحی سایت کدامند؟

عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی سایت کدامند؟

 

نوع سایت

در گام اول،باید با توجه به هدف و استراتژی خاص خود که از طراحی سایت دارید، نوع سایت را مشخص کنید.

سایت‌ها به دو شکل دینامیک و استاتیک طراحی می شوند.

سایت‌های داینامیک معمولاً کارآمدتر هستند و با دریافت اطلاعات از کاربران، تعامل بیشتری با آن‌ها دارند. اما سایت‌های استاتیک شامل چندین صفحه ثابت با اطلاعاتی هستند که تنها توسط مدیر و یا طراح سایت قابل به روزرسانی اند. شما برای کسب و کار خود، کدام نوع سایت را ترجیح می‌دهید؟

نوع طراحی سایت

طراحی به دو شکل و با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا و زبان‌های برنامه‌نویسی است. مطابق آمار طراحی سایت با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی معمولاً هزینه ی بالایی دارد. شما باید با توجه به شرایط مالی خود، در این زمینه تصمیم بگیرید.

امکانات و ویژگی ها

امروزه طراحان سایت، با آماده سازی بسته‌های خاص ،امکانات جانبی را با گرفتن مبلغ بیشتر به کارفرما ارائه می‌دهند. برای مثال کاربر بجای نام کاربری و کلمه عبور با شماره موبایل خود وارد اکانت کاربری خود در سایت شما شود.

یا پس از خرید از سایت شما پیامک فاکتور و تشکر برای مشتری ارسال شود.

به منظور مدیریت هزینها، به شما توصیه میکنیم قبل از هر چیز، یک برنامه مشخص از امکانات و ویژگیهایی که دوست دارید بر روی سایت خود داشته باشید، طراحی کنید.

گرافیک سایت

استفاده از المان‌های گرافیکی در سایت زیبایی سایت شمارا دوچندان میکند و کاربران رضایت بیشتری از سایت شما داشته باشند. اما زیاده روی. چرا که استفاده از المان‌های گرافیکی، علاوه بر هزینه‌ ی زیاد، می‌تواند سایت را سنگین و بر سرعت  آن تاثیر منفی بگذارد.

از طرف دیگر محتوای گرافیکی مانند عکس نوشته، موشن گرافیک اگر بر عهده طراح سایت باشد، می‌تواند هزینه مازاد برای شما داشته باشد.

انتقال محتوا

این هزینه برای زمانی است که شما به فکر طراحی دوباره سایت خود باشید. در واقع زمانی که طراحی سایت را عوض می‌کنید اگر فرآیند انتقال محتوا اتوماسیون نباشد، انتقال دستی آن به وب سایت جدید، هزینه قابل توجهی دارد که باید بپردازید.

دلایل تفاوت قیمت در انواع طراحی سایت

طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی بهتر است یا سیستم‌های مدیریت محتوا؟ کدام هزینه بیشتری است و اصلا چرا تفاوت وجود دارد؟

طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا معمولاً زمان کمتری نیاز دارد و حتی کسانیکه دانش زیادی در لاین برنامه نویسی ندارند، می‌توانند با استفاده از این سیستم، یک سایت با کیفیت طراحی کنند. اگر دوست دارید بدانید که CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا چیست ، می‌توانید در تیاس درباره آن بخوانید.

مشهور ترین CMS در جهان، وردپرس است که بیش از 35 % از وبسایت‌های جهان بر روی آن هستند. در نتیجه طراحی سایت با استفاده از cms ، جامعه بزرگی را در بر می‌گیرد. از دیگر مزایای طراحی سایت با CMS  مانند وردپرس می‌توان موارذ زیر را نام برد :

  • برخورداری از پلاگین‌های زیان کاربردی(افزونه)
  • بروزرسانی های پی در پی
  • سادگی استفاده و کاربری
  • کم هزینه بودن برای افتتاح سایت

 

همکاری با فریلنسر یا آژانس طراحی سایت؟

برای طراحی سایت با هر روشی که باشد، دو راه پیش رو دارید. می‌توانید با فریلنسر طراحی سایت همکاری کنید و یا این کار را به یک آژانس طراحی سایت واگذار کنید. اما چه تفاوتی وجود دارد و کدام یک بهتر است؟

سپردن طراحی سایت فریلنسر ها، معمولاً هزینه کمتری دارد اما از آن طرف، پشتیبانی محدودتر پس از پایان پروژه نیز از نقاط ضعف این کار به حساب می‌آید. همکاری با آژانس طراحی سایت به دلیل تقسیم وظایف و انجام کار گروهی، معمولاً زمان کمتری می‌طلبد. علاوه بر این، پشتیبانی بهتری نیز پس از پایان پروژه وجود دارد. با این حال معمولاً آژانس‌ها از نظر تایم کاری چندان منعطف نیستند و ممکن است برای ارتباط با طراح خود، با مشکل مواجه باشید.

برای این که تفاوت آژانس طراحی سایت با فریلنسرهای طراحی سایت را بهتر متوجه شوید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله مقایسه آژانس طراحی سایت با فریلنسرها را از پونیشا بلاگ بخوانید.

هزینه های مازاد طراحی سایت چیست؟

در صورت همکاری با آژانس‌های طراحی سایت ممکن است، آژانس‌ها با ارائه خدمات بیشتر، هزینه پیشتری نیز دریافت کنند. برای مثال ممکن است برخی آژانس‌ها برای خدمات پشتیبانی پس از فروش، مبالغی را به عنوان دستمزد در نظر بگیرند. از جمله مواردی که ممکن است به عنوان هزینه مازاد بر طراحی سایت از شما گرفته شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اضافه کردن برخی امکانات و ویژگی‌ها مثل امکان مقایسه قیمت و لایک کردن محصولات
  • ارائه خدمات هاست و دامنه
  • پشتیبانی پس از فروش
  • انتخاب و نصب قالب و پوسته ها (تفاوت قالب آماده با طراحی اختصاصی چیست؟)
  • نصب افزونه‌ها

فراموش نکنید که این موارد پیشنهادی هستند و شما می‌توانید با توجه به استراتژی و اهداف خود، این موارد را در سایت خود داشته باشید یا خیر!

هزینه های نگهداری از سایت

نگهداری از یک سایت مانند خرید یک تابلو نقاشی و نصب کردن آن به دیوار نیست. در طول زمان برای آپدیت نگه داشتن یک سایت، لازم است هزینه‌های مختلف بپردازید. در ادامه لیست کاملی از هزینه‌های نگهداری یک سایت را برای شما آماده کرده‌ایم.

پشتیبانی سایت

یکی از کارکردهای مهم سایت، پاسخگویی به کاربران است. صفحات سایت شما دقیقا مانند ویترین مغازه عمل می‌کنند. همانطور که یک مغازه به فروشنده احتیاج دارد تا پاسخگوی مشتری‌ها باشد، پشتیبانی سایت نیز پاسخگوی کاربران خواهد بود. استخدام پشتیبان سایت نیز هزینه‌هایی برای شما خواهد داشت.

تبلیغات

درج رپورتاژ در سایت‌های خبری، بهره گیری از مزیت‌های SEM و حتی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، هزینه بر است. کسب و کارها معمولاً با هدف برندینگ، جذب مخاطب و فروش بیشتر، به تبلیغات می‌پردازند. با توجه به هزینه بالای تبلیغات ممکن است، کمی مردد باشید. به شما توصیه می‌کنیم که این افکار را کنار بگذارید. تبلیغات ضمن ایجاد رقابت سالم و فرصت‌های شغلی بسیار در بازارهای مختلف، شما را با رقبا و کاربران خودتان آشنا می‌کنند.

آپدیت ها

شما باید برای تمدید دامنه، هاست و گواهینامه‌های اینترنتی مثل SSL هزینه بپردازید. ممکن است در طول زمان با جذب مخاطب بیشتر، لازم باشد هاستینگ سایت خود را ارتقا دهید و یا طبق یک استراتژی دقیق و حساب شده، دامنه سایت خود را تغییر دهید. برای همه این کارها لازم است هزینه کنید.

محتوا

احتمالاً شما نیز جمله محتوا پادشاه است را شنیده‌اید. برای جذب مخاطب، برای بهینه و به روز بودن و همچنین برای جلب اعتماد کاربران لازم است محتوای سایت خود را به بهترین شکل تنظیم کنید. برای این کار کمک گیری از یک استراتژیست محتوا می‌تواند به شما کمک کند.

با داشتن یک استراتژی محتوای با کیفیت، علاوه بر کسب اعتبار در موتورهای جستجو، می‌توانید مخاطبان را برای یک خرید هوشمندانه قانع کنید.

سئو

یکی از حوزه‌های نو در دیجیتال مارکتینگ، سئو است که مفهوم آن به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مربوط می‌شود. در خدمات سئو متخصصین تلاش می کنند سایت را به گونه‌ای بهینه سازی کند که با کسب رتبه در صفحه اول گوگل، به بهترین شرکت در دسترس مخاطبین قرار گیرد. به بیان دیگر در فرایند سئو، یک سایت به منظور جذب ترافیک و بازدید بیشتر متوسط با الگوریتم‌های موتورهای جستجو بهینه می‌شود.

اگر دوست دارید یک سایت بهینه شده داشته باشید، باید برای سئوی سایت خود در طول زمان هزینه کنید.

جمع بندی

با همه توضیحات گفته شده در این مقاله، به نظر می‌رسد قبل از تعیین تعرفه طراحی سایت، آنچه که مهم‌تر است تشخیص نیاز است. قبل از هر چیز لازم است شما بدانید با چه هدفی به یک سایت نیاز دارید. در واقع تشخیص هدف و تدوین یک استراتژی مشخص در این راستا به شما کمک می‌کند برای داشتن یک طراحی بهینه هم برنامه‌ریزی کنید. پاسخ دادن به سوالات زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد:

  • سایت خود را با چه هدفی طراحی می‌کنم؟
  • مخاطبان سایت من چه کسانی هستند؟
  • آیا به طراحی اختصاصی صفحات احتیاج دارم؟
  • چگونه می‌توانم هزینه‌ها را به حداقل برسانم؟
  • آیا پس از طراحی سایت به پشتیبانی هم احتیاج دارم؟

علاوه بر این، مدیریت هزینه‌های مربوط به سئو و محتوا و تبلیغات نیز پس از طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید سوالات خود در این زمینه را با متخصصین ما در بلاگ پونیشا در میان بگذارید.

برای سفارش طراحی سایت نیز می‌توانید روی پونیشا حساب باز کرده و با متخصصان ما در ارتباط باشید. امیدواریم این مطلب راهنمای خوبی در جهت محاسبه قیمت طراحی سایت برای شما بوده باشد.